Startup DoDo má 40% nárůst poptávky po rozvozu

Logistický startup DoDo oznámil, že aktuálně eviduje 40% nárůst poptávky po navýšení rozvozové kapacity, ta by měla jít hlavně ze strany potravinových e-shopů.

„Stejně jako na jaře i během podzimu a zimy přijde extrémní boom online nakupování, přičemž největší nárůst očekáváme v segmentu potravin, drogerie či léků. Naši partneři již nyní požadují navyšování kapacity v řádech desítek procent a děláme vše pro to, abychom byli na skokové nárůsty dobře připravení. Nové kurýry jsme schopni nabrat, plně zaškolit i s nimi podepsat smlouvu kompletně online a díky 100% digitalizaci procesů dokážeme na vývoj situace reagovat velmi pružně,“ prohlašuje Michal Menšík, CEO společnosti DoDo.

Menšík tak naráží na situaci z počátku března, kdy v rámci divize DoDo Fresh zaznamenal zhruba 50% nárůst objednávek a na rozvoz potravin pro online supermarkety Košík, Rohlík a TESCO bylo vyčleněno o 50 vozů a 200 kurýrů více než o měsíc dříve.

Samotné potravinové e-shopy zatím situaci tak dramaticky nevidí: „V rámci online prodejů registrujeme nárůst počtu zákazníků, nejedná se ale o žádné skokové navýšení v řádech stovek procent. Stávající systém i kapacita, tak jak byla během jarní pandemie navýšena, je zatím zcela dostatečná a nákupy i doručování probíhá zcela bez komplikací. Zájem je tradičně o čerstvé potraviny a těžké položky typu prací prášek, balené vody, trvanlivé mléko,“ prohlásil pro Lupu Václav Koukolíček z Tesco Stores.

„Momentálně vidíme zájem zákazníků o 10–15 % vyšší oproti běžnému začátku podzimu. Ale rozhodně zatím nejde o stav, který by připomínal jarní situaci. Nejedná se o nějaké zásobovací nákupy. Pouze větší zájem zákazníků nakoupit si z bezpečí a pohodlí domova. Na jaře jsme dokázali obsloužit ještě o téměř 30 % více objednávek než nyní. Souvisely s tím ale omezení například v počtu položek na nákup až na 35 a omezení plateb pouze na bezhotovostní. Aktuálně jsme zatím zrušili možnost doobjednat si k nákupu další zboží a omezili jsme počet položek na nákup na 45. Co se týká naskladňování zboží, připravujeme se na zvýšený zájem zákazníků a v přístupu zohledňujeme zkušenosti z jara,“ odpověděla pro Lupu na obdobný dotaz položený ještě před vyhlášením nouzového stavu Zdeňka Svoboda Kuhnová z Rohlík.cz