cargo-partner – NOVĚ – přímá železniční doprava z I-wu do Prahy

Společnost cargo-partner, mezinárodní poskytovatel logistických služeb a souvisejících informačních technologií, rozšířila portfolio svých služeb v oblasti železniční dopravy o nové přímé spojení mezi čínským I-wu a Prahou. Oproti námořnímu servisu lze dopravou po železnici zkrátit přepravní čas na polovinu.

První vlak do Prahy vyjel z čínského města I-wu dne 9. září 2017. Slavnostního zahájení provozu linky se zúčastnil generální ředitel společnosti cargo-partner pro střední Cínu, pan Gill Wu, a společnost cargo-partner tento vlak využila pro své první zásilky na nové trase. Vlak byl naložen celkem 88 kontejnery látek, oděvu, obuvi, pokrývek hlavy a vánočního zboží. Ve městě I-wu, které leží ve východočínské provincii Ce-tiang, se nachází největší velkoobchodní tržiště s drobným zbožím na světě. Nový servis zajištuje společnost YXE International Container Train, která nabízí pravidelný spoj jednou týdne.

Pan Gill Wu při slavnostním zahájení provozu řekl: „Je nám potěšením rozšířit své služby o tento servis. Nové přímé železniční spojení mezi I-wu a Prahou nám umožnuje nabízet zákazníkům v Cíne a ve střední Evropě bezpečný a rychlý způsob dopravy zásilek z tohoto významného střediska obchodu.“

O polovinu rychlejší než po moři

Kontejnery se radí v Šanghaji a přepravují po železnici z I-wu přímo do Prahy, čímž odpadá riziko překládání. Vlak projíždí pres Kazachstán, Rusko, Bělorusko a Polsko a cesta do Prahy mu trvá přibližně 16 dní. To je zhruba polovina doby, po kterou zboží z Cíny do České republiky cestuje lodí. Společnost cargo-partner zajištuje též vyzvedávání zásilek v Cíne i další distribuci v České republice a v několika dalších zemích střední a východní Evropy. Zaveden byl zároveň i nový spoj z Prahy do I-wu. První vlak z Prahy dorazil do I-wu dne 4. srpna 2017.

V roce 2017 zaznamenala společnost cargo-partner nárůst objemu v oblasti železničních přeprav z Asie do Evropy o 100% (LCL), resp. o 50 % (FCL). cargo-partner očekává, že do konce tohoto roku dosáhne u LCL přeprav z Asie do Evropy celkového objemu 12 000 m³.

michal
Author: michal