Jungheinrich automatizuje zásobování výroby pro Audi v Maďarsku

Audi Hungaria vyvíjí a vyrábí pohonné technologie pro Audi AG a další značky koncernu VW Group v maďarském Györu. Od svého založení v roce 1993 vyrobila továrna více než 39 milionů motorů. S pomocí společnosti Jungheinrich nyní automobilka zautomatizovala zásobování materiálem pro montáž motorů, které se dříve provádělo ručně.

Řešení automatizace od společnosti Jungheinrich spočívá v použití šesti automatických vozíků založených na osvědčeném elektrickém tahači Jungheinrich EZS 350. Tahače vybavené moderní navigační technikou a bezpečnostními prvky slouží ke spolehlivé a bezpečné automatizaci rutinních přepravních úkonů ve výrobě motorů. Na trase dlouhé 1.000 metrů obsluhují tažné soupravy celkem 57 stanovišť v různých částech výrobní haly – 50 z nich je podél montážní linky. Automatizované tažné soupravy se budou používat ve smíšeném provozu s ručně vedenými vozíky ve třech směnách, sedm dní v týdnu.

Při každé jízdě může EZS 350a přepravit až 5.000 kg různých dílů pro montáž čtyřválcových benzínových motorů. K tomuto účelu se používají různé varianty přívěsů. Na třech stanovištích se nakládají manuálně. Poté tažné soupravy samostatně projíždějí montážním provozem a jsou vykládány na různých stanovištích. Na zpáteční cestě přepravují prázdné přepravní jednotky z výroby zpět do logistické oblasti.

„Audi Hungaria je největším závodem na výrobu pohonů na světě a je centrálním dodavatelem pohonů pro mnoho značek koncernu Volkswagen Group. Proto musíme vždy používat nejnovější technologie a neustále pracovat na zvyšování efektivity a optimalizaci procesů. V našem závodě podporujeme ‚chytrou‘ výrobu i ‚chytrou‘ logistiku. V této souvislosti je automatizace našich logistických procesů důležitým krokem, který přispívá ke zvýšení naší konkurenceschopnosti prostřednictvím vyšší efektivity,“ říká Robert Buttenhauser, člen představenstva pro výrobu pohonů v Audi Hungaria.

„Integrace je v podstatě realizována jako samostatný systém se speciální aplikací pro tažné soupravy s grafickým uživatelským rozhraním pro správu jízdních řádů. Příkazy k jízdě jsou přidělovány prostřednictvím logistického rozhraní Jungheinrich, které zaznamenává čárové kódy přívěsů tažné soupravy pomocí ručních skenerů,“ vysvětluje John Erkenbrecher, který je jako projektový manažer odpovědný za technický prodej ve společnosti Jungheinrich Logistiksysteme GmbH. Tento systém je integrován do interního systému Audi prostřednictvím rozhraní Audi Traffic Control Interface, které se používá k ovládání externích periferních zařízení, jako jsou semafory a protipožární brány.

Společnost Jungheinrich při vývoji navrhla systém tak, aby bylo možné tahače EZS 350a snadno integrovat do stávajícího IT a síťového prostředí všech zákazníků. Pro komunikaci s vozíky lze například využít stávající strukturu WLAN. Pokud má být používán již existující systém, jako je Jungheinrich WMS nebo jiný systém WMS/ERP, může se automatický vozík k tomuto systému připojit prostřednictvím logistického rozhraní Jungheinrich.

Obecně platí, že pro účely navigování tahače EZS 350a není třeba provádět žádné přípravné práce. Vozík se orientuje pomocí laserové navigace. Za tímto účelem se na vhodné objekty na trase, jako jsou regály, sloupy a zdi nebo jiné orientační body, připevňují odrazová skla. Díky tomu je možné navádět vozíky na předem definovaných trasách s milimetrovou přesností.

EZS 350a je poháněn 24V trakčním motorem využívajícím technologii třífázového proudu. Motor je zcela bezúdržbový a mimořádně energeticky úsporný. EZS 350a je vybavený moderní lithium-iontovou technologií, která zaručuje rychlé nabíjení, bezúdržbový provoz a dlouhou životnost.