GLS otevřelo nová depa. Kapacitu navýší až o třetinu

Září 2018 – Balíkový přepravce GLS koncem srpna uvedl do provozu depa ve středočeském Novém Strašecí a v Boršicích nedaleko Uherského Hradiště. Přestavba původních budov pro účely balíkové přepravy probíhala od letošního jara. Práci v nich nalezne zhruba pět desítek lidí. Přepravce v Česku provozuje již 22 dep, včetně dvou nových. Jejich výstavbou i rozšiřováním stávajících dep letos GLS navýší kapacitu své sítě v ČR o 30 %.

Po červnovém zprovoznění svého depa v České Lípě posiluje přepravní společnost GLS svou regionální síť otevřením dalších dvou dep, a to v Novém Strašecí ve středočeském okrese Rakovník a v obci Boršice poblíž Uherského Hradiště ve Zlínském kraji. V těchto regionech dokonce vybudovala depa jako první soukromý přepravce na českém trhu. „Pokrytí balíkovými službami v obou místech zcela chybělo. Depa tak ve svých regionech poskytnou nejen jednodušší doručování i podávání balíkových zásilek, ale zároveň i další pracovní uplatnění pro místní obyvatele. Ti tak v některých případech nebudou muset za prací dojíždět do větších měst,“ uvádí Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.

Tisíce balíků a desítky pracovních míst

Obě nová depa vznikla úpravami původních objektů díky investicím jejich majitelů, které probíhaly od letošního jara a jsou součástí pronájmu budov. GLS nově vznikající depa vybavila třídícími a dopravníkovými technologiemi a také počítačovým a zabezpečovacím systémem. „V tuto chvíli provozujeme celkem již 22 dep, rozmístěných tak, abychom byli zákazníkům nablízku po celé České republice,“ doplňuje Pavel Včela. V obou nových depech dohromady nalezne práci více než 50 lidí, z toho je až 40 pracovních příležitostí určených pro kurýry. Po zahájení svého provozu by depa měla odbavit zhruba 1000 balíků denně a postupem času jejich množství dále navyšovat.

Rozšiřování stávajících dep

Během letních měsíců také česká GLS navýšila kapacity svých stávajících dep. Na rostoucí potřeby trhu zareagovala i stavebním rozšířením centrálního třídícího centra v Jihlavě a dalšími investicemi do technologických inovací. Rovněž navyšuje i počty ParcelShopů, kterých do konce roku plánuje provozovat celkem 400. Přepravce také bude nadále pokračovat v rozšiřování a obměně vozového parku tak, aby průměrné stáří vozů využívaných ke kurýrním službám nepřesahovalo tři roky.

michal
Author: michal