Gebrüder Weiss získal cenu za technologickou inovaci roku

Přechod od fyzického potvrzení o převzetí zásilky k elektronické formě přinesl Gebrüder Weiss zisk titulu „Technická a technologická inovace roku“ v soutěži Log-In 2021. Využití elektronické formy dokumentace doručení zásilek přináší rychlejší procesy, vyšší efektivitu a zároveň nižší zátěž pro životní prostředí. „Prvenství v tak prestižní soutěži, kterou Log-In je, si velmi vážíme. Inovace posouvají celé odvětví logistiky stále dopředu a jsou jednou z důležitých komponent naší dlouhodobé strategie,“ říká Jan Kodada, ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR.

Technická a technologická inovace roku
Ocenění Log-In pro nejlepší inovace a inovátory českého logistického trhu za uplynulý rok byla zveřejněna a předána na Galavečeru logistických inovací v rámci tradiční české logistické konference EASTLOG. Logistické inovace byly dále rozděleny do tří kategorií a každá měla svého odborného garanta. V kategorii Technická a technologická inovace roku, kterou zaštítil prof. Vladimír Mařík z Českého vysokého učení technického, převzali zástupci Gebrüder Weiss ocenění za implementaci paperless procesu potvrzení o doručení zásilek.

„Soutěž Log-In je vždy přehlídkou toho nejlepšího, co se v České republice z oblasti logistických inovací v posledním roce objevilo. Je dobře, že celé logistické odvětví dokazuje svoji schopnost rychle reagovat na měnící se podmínky na trhu i stále se zvyšující očekávání zákazníků.  Všechny projekty v soutěži jsou velmi inspirativní a těší mne, že posouvají celý náš obor kupředu. V Gebrüder Weiss se přitom vždy soustředíme na to, aby naše služby přinášely našim klientům vedle spolehlivosti také konkurenční výhody,“ uvádí Jan Kodada.

Zjednodušení procesů, vyšší efektivita a snížení zátěže životního prostředí
Podstatou inovace, ze kterou jsme v Gebrüder Weiss získali ocenění Log-In, je přechod na elektronické potvrzení o doručení zásilek sběrné služby. Jedním z hlavních přínosů využití elektronického POD (proof of delivery) je zjednodušení a zrychlení administrace celého přepravního procesu. Namísto dvou vyhotovení příslušného dokumentu postačí jediný elektronický soubor, který je uložen v tzv. optickém archivu a zákazníci do něj mohou kdykoli nahlédnout prostřednictvím zákaznického portálu myGW. Dřívější postup, kdy se do archivu dostávalo fyzického potvrzení o doručení, vyžadoval delší čas pro zpracování a multiplikoval práci s jediným dokumentem. V současném plně elektronickém procesu dochází k potvrzení převzetí zboží prostřednictvím dotykového scanneru, který obsluhuje doručující řidič, a informace se tak přenáší efektivně a bez časové prodlevy.

Elektronický systém nám umožňuje zaznamenat totéž, co jsme dříve archivovali ve fyzické, „papírové“ formě. Od informací o stavu doručení přes záznam o případném poškození každého nákladového kusu včetně pohodlného pořízení dokumentačních fotografií až po evidenci paletového konta. Všechna data se okamžitě přenáší do centrálního systému a z něj do portálu myGW. Naši zákazník mají tedy k dispozici informace o průběhu doručení zásilky v reálném čase. Méně tištěných dokumentů přináší také úsporu papíru, což snižuje dopad naší činnosti na životní prostředí.