Alza v nové kampani otevírá Alzákův vánoční obchoďák

Alza.cz spouští předvánoční kampaň nazvanou Alzákův vánoční obchoďák. E-shop v ní milou a hravou formou komunikuje výhody online nakupování a šíři portfolia se zaměřením na hračky. Spolu s nasazením kampaně se také představuje nová marketingová ředitelka společnosti. Tou se stává Klára Blažková, která ve firmě doposud zastávala post ředitelky marketingové strategie.

Zahájením své klíčové reklamní kampaně vstupuje lídr české e-commerce oficiálně do nejvytíženější části roku – do předvánoční sezóny. Zaměří se v ní především na komunikaci hlavních výhod online nakupování, jako je široký výběr zboží, nákupy bez stresu a z pohodlí domova, rychlé doručení do sítě AlzaBoxů, a to vše za výhodné ceny. Hlavním průvodcem bude jako každý rok „tvář“ Alzy, mimozemšťan Alzák, který si tentokrát na pomoc přizve oblíbené dětské hračky v čele s plyšovým medvídkem.

„Letošní kampaň je v mnoha ohledech jiná, než jsou lidé zvyklí. Diváky zavede do vánočně laděného pokojíčku, kde si hlavní hrdina hraje na obchoďák, tak jako jsme to dělávali i my v dětství. Ve spotech si s nadsázkou a humorem bereme na mušku nejčastější nákupní zvyklosti a stereotypy a vedeme lidi k zamyšlení, jestli to v dnešní době nejde dělat i jinak,“ popisuje klíčové sdělení nová ředitelka marketingu Alza.cz Klára Blažková a dodává: „Věnovali jsme hodně času opravdovému pochopení spotřebitelů, jejich zvyklostí, co je trápí během nákupu dárků a jak jim my jako značka můžeme pomoci. To pak obnášelo změnu ve více oblastech než jen ve výsledném komunikačním konceptu.“

 

Celá kampaň stojí na třech pilířích: představení výhod online nakupování, které se obejde bez dlouhého shánění, stresu a front, prezentace široké nabídky sortimentu hraček za konkurence schopné ceny a na taktických cenových pobídkách. To vše podpoří také nově navázané dlouhodobé spolupráce s influencery. Vybraní ambasadoři budou postupně vysvětlovat a sdílet své zkušenosti a představovat jednotlivé benefity od zákaznického programu AlzaPlus+ po šířku sortimentu.

„Naše sdělení v komunikaci bývala často velmi komplikovaná a popisná. Mám radost, že se nám podařilo najít cestu, jak předat velmi jednoduché sdělení, vyhnout se přitom popisnosti a vést spotřebitele k zamyšlení nad standardy a zaběhnutými zvyklostmi. Věříme, že se nám tak podaří předat výhody online nakupování a naši zákazníci si užijí toto krásné období roku bez přehnaného shonu, v klidu a pohodě se svými blízkými,“ shrnuje Klára Blažková.

Vedení marketingu největšího českého e-shopu přebrala 30letá Klára Blažková v září, kdy na tomto postu vystřídala Marka Dvořáka, který se rozhodl přijmout novou pracovní výzvu. Klára do firmy nastoupila před 6 lety ještě během svých studií na VŠE a za tu dobu si vyzkoušela hned několik rolí – od manažerky kampaní, přes ředitelku marketingové divize až po zastupující ředitelku celého oddělení a ředitelku marketingové strategie firmy. „Klára je typickým příkladem toho, jak mohou šikovní lidé v Alze kariérně vyrůst a věk v tomto ohledu nehraje roli. Klára přesvědčila vedení firmy svým pracovním nasazením, analytickým uvažováním, manažerskými dovednostmi, odborností a rozsáhlou znalostí firmy napříč všemi odděleními. Procesně nastavovala tvorbu kampaní a finanční řízení oddělení, podílela se na rozvoji komunikace v Maďarsku a již několik let zaštiťuje spolupráci s výzkumnými agenturami. Za vedení Alzy jí přejeme, ať se jí na novém postu daří,” říká místopředseda představenstva Petr Bena.

„Stát v čele marketingu Alzy je pro mě čest, závazek, ale zároveň s tím i výzva. Roli přijímám s velkým respektem. Nyní se nacházíme ve fázi, kdy jsme se postupně dopracovali k větší práci s daty a z nich plynoucími insighty, velká práce nás ale čeká na positioningu značky, atributech značky a například i kreativní platformě. Chtěla bych moc poděkovat odcházejícímu Marku Dvořákovi, který nám a mně osobně pomohl nastavit základ pro to, abychom v této práci mohli jako tým pokračovat,” říká Klára Blažková.

Klára Blažková nyní řídí téměř stočlenný marketingový tým Alzy, a je tak zodpovědná za celý marketing největšího českého e-shopu včetně právě začínající vánoční kampaně, která bude ode dneška postupně gradovat až do Štědrého dne.