V Česku stále vede dobírka. Počet těchto zásilek loni vzrostl o více než 23 % ve srovnání s 2015

DPD, přední přepravce v České republice i v Evropě, potvrzuje trend rostoucí obliby platby na dobírku. Vyplývá to z interních statistik společnosti, kdy od srpna do prosince roku 2016 počet zásilek na dobírku činil v průměru o 80 000 měsíčně více než za totéž období v předešlém roce. Nejvíce lidé využívali možnost dobírky v období Vánoc, kdy počet zásilek v prosinci v obou letech překročil půl milionu, v roce 2016 to bylo však o 8,3 % více než v 2015.

Nakupující v českých e-shopech čím dál častěji využívají platbu při převzetí. Celkový počet zásilek na dobírku v období od srpna do prosince loni činil 2 130 000, zatímco v roce 2015 to bylo pouze 1 730 000. Nejvytíženějším měsícem byl prosinec 2016, kdy lidé zaplatili o 42 000 zásilek při doručení více než v prosinci roku 2015.

Zvýšil se také počet realizovaných transakcí, od srpna do prosince 2016 se vyšplhal na 102 000, což je o téměř 38 % více než v předešlém roce. Nejčetnějšími měsíci byly v obou letech listopad a prosinec. Nejvíce plateb kartou proběhlo u zásilek z modletického depa, hned za ním z depa ve Velkých Přílepech.

“Naše výsledky jsou důkazem, že má dobírka v ČR stále silný základ. My se v DPD dlouhodobě snažíme být průkopníkem inovací, informovat zákazníky a poskytovat jim nejjednodušší způsoby doručení včetně platebních možností – proto tento trend nevidíme jako příliš pozitivní. V západních zemích dobírku například téměř vůbec neznají a nákup bývá zaplacen bezhotovostně předem. Rádi bychom, aby i Češi vzali za své, že existují daleko komfortnější metody, které navíc uspoří jejich čas při předání zásilky kurýrem,” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Dobírka patří k nejoblíbenějším platebním metodám v zemích střední a východní Evropy, dle statistik DPD její význam u Čechů roste.

O DPD

DPD CZ je součástí DPDgroup, druhé největší mezinárodní přepravní sítě v Evropě a třetí celosvětově. V České republice je společnost DPD přední poskytovatel přepravních služeb, který s 330 zaměstnanci a 650 kurýry doručí každoročně kolem 16 milionů zásilek. Díky inovativním technologiím, expertním znalostem a výborné péči o zákazníky poskytuje DPD nejlepší zkušenost s doručením všem svým zákazníkům. Inovativní službou Predict nastavuje společnost DPD nové standardy v doručování. Zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena s přesností na jednu hodinu. Zároveň si může doručení změnit tak, jak mu vyhovuje. Jako součást DPDgroup může DPD CZ využít více než 28 000 výdejních míst Pickup napříč celou Evropou a doručovat do 230 zemí po celém světě. DPDgroup je přepravní síť společnosti GeoPost, která s pomocí více než 60 000 zaměstnanců doručuje denně až 4 miliony zásilek. GeoPost je mateřská společnost DPD vlastněná Le Groupe La Poste, která v roce 2016 vykázala tržby ve výši 23 miliard EUR.

Kontakt pro média:

Rubikon PR
Patricie Turková
E-mail: patricie.turkova@rubikonpr.cz
Telefon: +420 775 929 191

michal
Author: michal