Květen 2018 – Integrovaná telematika bude u Toyoty standardem.Všechny elektrické skladové vozíky budou od podzimu 2018 dodávány přímo z výroby s technologií pro telematiku ve standardní výbavě. Základem této technologie bude I_Site, tržní leader v oblasti fleet managementu a konektivity. V celé Evropě je na systém napojeno již více než 60 000 chytrých vozíků a tento počet každý den narůstá.
Skladové vozíky budou automaticky vybaveny systémem I_Site
Senior Vice President, Sales and Marketing, Ralph Cox vysvětlil strategii společnosti Toyota Material Handling Europe: “Získali jsme světovou reputaci za štíhlé myšlení uplatňované v celé společnosti, na všech úrovních. Profitujeme z procesů neustálého zlepšování založeném na přijímání a využívání nových technologií, nejen v řešeních pro zákazníky, ale i ve vlastních výrobních a logistických aplikacích. Hodnoty a výhody propojování a vytěžování informací v reálném čase nemohou být v rychle se vyvíjejících logistických systémech ignorovány, protože pomáhají eliminovat ztráty v mnoha oblastech. Toyota nabídne seriózní podporu každému, kdo bude o zlepšení efektivnosti usilovat, a povzbudí štíhlé logistické aplikace v celé Evropě.”
Tato změna přinese zákazníkům Toyoty nezanedbatelné výhody, protože získají zásadní data o provozu svých vozíků. Jedinou podmínkou bude uzavření smlouvy o sdílení těchto dat.
Data hovoří jasně – zákazníci mají velký prostor pro úspory
Využití zdrojů je zásadním bodem tohoto rozhodnutí. Existující data získávaná z více než 60 tisíc chytrých vozíků vybavených technologií I_Site a provozovaných v tisících aplikacích po celé Evropě ukazují, že drtivá většina uživatelů může ušetřit podstatnou část svých zdrojů investovaných do manipulace a logistiky prostým zvýšením úrovně využití dostupné techniky.
Toto využití se typicky pohybuje na úrovni pouhých 35 %. Podle Ralpha Coxe je možné dosáhnout značného zlepšení: “Cesta povede směrem ke snížení počtu vozíků ve flotilách většiny našich zákazníků, protože když začnou s daty pracovat, zlepší svoje plánování. Tento fakt vidíme jako jedinou možnou cestu jako dodavatele těchto zdrojů a zodpovědného obchodního partnera.”
I_Site snižuje náklady na škody a opravy až o 70 %
Jiný obrovský prostor pro úspory nabízí práce s obsluhou a management bezpečnosti. Nehody při manipulaci znamenají často brutální náklady na škody způsobené na strojích a vybavení provozů, nemluvě o rizicích zranění osob. Data ze systému Toyota I_Site potvrzují, že přijetí nejlepších možných zkušeností v oblasti řízení bezpečnosti kombinované se schopností detailně monitorovat chování obsluhy a způsob, jakým s vozíkem zachází, může podstatně redukovat náklady na opravy nebo výměnu zničeného vybavení až o 70 %.
Ralph Coxe je přesvědčen, že prostor pro odstranění zbytečných ztrát je zde zcela evidentní: “Budeme s našimi zákazníky aktivně úzce spolupracovat na vytváření plánů jak data získávat a vyhodnocovat podle jejich konkrétních potřeb a nabídneme jim sadu dostupných doplňkových informačních kanálů. Naším cílem není jen postavení tržního lídra v dodávkách řešení manipulace a skladování nebo servisních služeb, ale chceme se zákazníky sdílet naše znalosti a zkušenosti v oblasti štíhlého myšlení a být zdrojem přidané hodnoty v rámci jejich podnikání.”
I_Site bude základem i nové servisní platformy
Rozhodnutí Toyoty jde také ruku v ruce s představením nejnovější servisní platformy T-Stream, umožňující zefektivnění servisu propojených vozíků, pružnější organizaci a plánování, vzdálený přístup a nastavení proaktivního servisu, který bude schopen předvídat možné technické problémy a zasáhne v dostatečném předstihu. Výsledkem budou minimální odstávky strojů a snížení celkových provozních nákladů