DPDgroup v roce 2018 rostla, zvýšila tržby o 8 %

Březen 2019 – Mezinárodní přepravní skupina DPDgroup v loňském roce zvýšila své tržby o 8 % na 7,3 miliardy eur (zhruba 187 miliard korun). Během posledních 10 let tak tržby navýšila dvojnásobně. DPDgroup doručila loni po celém světě rekordních 1,3 miliardy zásilek, tedy meziročně o 7 % více. Stala se tak druhým největším evropským přepravcem podle počtu zásilek. Zaznamenala rovněž rekordních 9 milionů zásilek doručených na Cyber Monday (26.11.2018).

DPDgroup disponuje nejširší mezinárodní silniční sítí v Evropě. Loni se skupině povedlo navýšit počet výdejních míst Pickup na více než 42 000 po celé Evropě (40 000 výdejen ve 25 zemích, 2 600 boxů v 7 zemích). Pro 95 % Evropanů jsou tak výdejní místa Pickup dostupná do 15 minut jízdy automobilem. Velký benefit celé skupiny představuje rovněž doručování na hodinu přesně.

DPDgroup jako první nabízí ve své přepravní síti avizování 1hodinového intervalu doručení zásilky, a to už ve 22 evropských zemích včetně České republiky, kde je toto součástí služby Private. Díky tomu můžeme zvýšit komfort doručení pro naše zákazníky nejen v tuzemsku, ale také v mezinárodní přepravě,” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

V segmentaci doručovaných zásilek se v České republice projevuje zejména rostoucí kategorie B2C (od firmy ke spotřebiteli), jejíž podíl na objemu přepravovaných zásilek vzrostl o 4,5 % oproti roku 2017. Objem v B2B zásilkách (mezi firmami) vzrostl meziročně o 3,7 %.

„B2C segment roste v České republice už několik let za sebou. V DPD zaznamenáváme meziroční nárůsty těchto zásilek. Z důvodu neustálého rozvoje oblasti e-commerce očekáváme pokračování tohoto trendu. Zákazníci oceňují naše kvalitní služby, které vyhovují potřebám jejich podnikání,” vysvětluje Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Podobný trend vykázala celá Evropa. Zatímco podíl B2B zásilek zůstal meziročně stejný na 59 %, podíl B2C zásilek se zvětšil o 16 %. Celá skupina se tak stala v B2C nejrychleji rostoucím hráčem v Evropě. Celkově každý den v DPDgroup přepraví 5,2 milionů zásilek, z toho 2,2 milionů denně představují B2C zásilky v Evropě. Výrazně se také zvýšily tržby z mezinárodní přepravy mezi 23 evropskými zeměmi, ve kterých DPDgroup působí jako většinový vlastník, a to o 13,6 %.

DPDgroup loni pokračovala ve své akviziční strategii. S cílem posílit svou pozici v přepravě v segmentu čerstvé potraviny a zdraví koupila Groupe ALP Delifresh, Freshlog a 360° Services. Získala také minoritní podíl v přepravci Ninja Van působícího v Jihovýchodní Asii a ve španělském přepravci SEUR zvýšila svůj podíl na 94 %.